phone2310.202015     mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.mapΧάρτης

  • Σε εξέλιξη οι ομάδες συναισθηματικής υποστήριξης εφήβων στην «Πυξίδα»

Με ιδιαίτερα σημαντική ανταπόκριση και επιτυχία λειτουργούν στο Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα» οι δύο ομάδες συναισθηματικής υποστήριξης εφήβων, με το ραντεβού των νέων να ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση.

Πρόκειται για περίπου 20 παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας 12-16 ετών, που συμμετέχουν στο πρόγραμμα χωρισμένοι σε δυο ομάδες, τους «παλιούς» και τους «νέους». Οι μεν πρώτοι αποτελούν μέλη της ομάδας εδώ και δυο χρόνια, οι δε δεύτεροι είναι νέα μέλη που ξεκίνησαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η λειτουργία των ομάδων συναισθηματικής υποστήριξης εφήβων αποτελεί μέρος των πλούσιων δράσεων της «Πυξίδας» για την πρόληψη της εξάρτησης των νέων από εξαρτησιογόνες ουσίες και τη διασφάλιση της ψυχικής υγείας των παιδιών. Οι συγκεκριμένες, δε, ομάδες αποσκοπούν επιπλέον στη ψυχική ενδυνάμωση των εφήβων, την πρόληψη από την εμπλοκή σε αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές και την εκπαίδευση στην υιοθέτηση υγιών στάσεων και μοντέλων συμπεριφοράς.

Οι ομάδες εφήβων πραγματεύονται θέματα όπως η αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, η επίλυση συγκρούσεων και λήψη αποφάσεων, η εικόνα εαυτού και η εκπαίδευση σε διαπροσωπικές δεξιότητες. Κατά την υλοποίηση των συναντήσεων χρησιμοποιούνται μια σειρά από τεχνικές από το χώρο της χοροθεραπείας και της εικαστικής ψυχοθεραπείας, ενώ τα παιδιά ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ποικίλες δράσεις της σχολικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας.

Οι ομάδες παραμένουν ανοιχτές στην είσοδο νέων μελών καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με την προϋπόθεση να έχει γίνει προηγούμενη συνεννόηση με τους υπεύθυνους συντονιστές των ομάδων, και να έχει δοθεί η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ή κηδεμόνων.

Οι τακτικές εβδομαδιαίες συναντήσεις των ομάδων πραγματοποιούνται στους χώρους της «Πυξίδας», και συγκεκριμένα για τους «παλιούς» κάθε Παρασκευή (2:30μ.μ.-4μ.μ.) και για τους «νέους» κάθε Πέμπτη (2:30μ.μ.-4μ.μ.).

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα», Επταπυργίου 151, Συκιές – Τηλ.: 2310.202015

● Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στην «ΠΥΞΙΔΑ» η Ομάδα Γονέων με παιδιά στη σχολική ηλικία

-Κάθε συνάντηση έκρυβε και κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό. Κι όσο έβλεπα στη συνέχεια τα αποτελέσματα στην καθημερινότητά μου στις σχέσεις μου με τα παιδιά, διαπίστωνα την ωφελιμότητα του προγράμματος και μου άρεζε όλο και περισσότερο …

-Μέσα από τις βιωματικές ασκήσεις βλέπαμε τον εαυτό μας, τον γνωρίζαμε όλο και περισσότερο, όλο και καλύτερα. Κι αυτό επηρέασε θετικά την καθημερινότητά μου στην οικογένεια…

-Έμαθα τρόπους να τα βρω με τον εαυτό μου και να βοηθήσω τα παιδιά μου…

-Διαπίστωσα ότι κάνω λάθη στη συμπεριφορά μου, τα οποία, όμως, διορθώνονται. Διαπίστωσα, επίσης, ότι δεν είμαι η μόνη που τα κάνω… Μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών με τις άλλες μητέρες, βρήκαμε το δρόμο που μπορούμε και πρέπει να ακολουθήσουμε…

-Θα θυμάμαι πόσο σημαντικό είναι να θυμίζουμε στα παιδιά μας την αγάπη μας…

Τα παραπάνω είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που εξέφρασαν μητέρες και πατέρες, που συμμετείχαν στην ομάδα γονέων με παιδιά στη σχολική ηλικία, η λειτουργία της οποίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή την περασμένη εβδομάδα (17.12.2014). Αυτή διοργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ» στο πλαίσιο των δράσεων και προγραμμάτων της για τη στήριξη της οικογένειας με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και των αρμονικών σχέσεων μεταξύ των γονέων και των παιδιών.

Στη διάρκεια των οκτώ δίωρων συναντήσεων, που έγιναν στα γραφεία της «ΠΥΞΙΔΑΣ», συζητήθηκαν θέματα όπως τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της σχολικής ηλικίας, η οριοθέτηση, η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών. Μέσα και από τις βιωματικές ασκήσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι γονείς, τα εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης έδωσαν απαντήσεις στις αγωνίες των γονέων, αναλύοντας ταυτόχρονα τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς στις σχέσεις τους με τα παιδιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού που καλείται να λειτουργήσει σε ένα συγκεκριμένο και εν πολλοίς απαιτητικό καθημερινό πρόγραμμα εκπαίδευσης. 

omada goneon dekemvrios