phone2310.202015     mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.mapΧάρτης

● Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στην «ΠΥΞΙΔΑ» η Ομάδα Γονέων με παιδιά στη σχολική ηλικία

-Κάθε συνάντηση έκρυβε και κάτι καινούριο, κάτι διαφορετικό. Κι όσο έβλεπα στη συνέχεια τα αποτελέσματα στην καθημερινότητά μου στις σχέσεις μου με τα παιδιά, διαπίστωνα την ωφελιμότητα του προγράμματος και μου άρεζε όλο και περισσότερο …

-Μέσα από τις βιωματικές ασκήσεις βλέπαμε τον εαυτό μας, τον γνωρίζαμε όλο και περισσότερο, όλο και καλύτερα. Κι αυτό επηρέασε θετικά την καθημερινότητά μου στην οικογένεια…

-Έμαθα τρόπους να τα βρω με τον εαυτό μου και να βοηθήσω τα παιδιά μου…

-Διαπίστωσα ότι κάνω λάθη στη συμπεριφορά μου, τα οποία, όμως, διορθώνονται. Διαπίστωσα, επίσης, ότι δεν είμαι η μόνη που τα κάνω… Μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών με τις άλλες μητέρες, βρήκαμε το δρόμο που μπορούμε και πρέπει να ακολουθήσουμε…

-Θα θυμάμαι πόσο σημαντικό είναι να θυμίζουμε στα παιδιά μας την αγάπη μας…

Τα παραπάνω είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που εξέφρασαν μητέρες και πατέρες, που συμμετείχαν στην ομάδα γονέων με παιδιά στη σχολική ηλικία, η λειτουργία της οποίας ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή την περασμένη εβδομάδα (17.12.2014). Αυτή διοργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ» στο πλαίσιο των δράσεων και προγραμμάτων της για τη στήριξη της οικογένειας με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας και των αρμονικών σχέσεων μεταξύ των γονέων και των παιδιών.

Στη διάρκεια των οκτώ δίωρων συναντήσεων, που έγιναν στα γραφεία της «ΠΥΞΙΔΑΣ», συζητήθηκαν θέματα όπως τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της σχολικής ηλικίας, η οριοθέτηση, η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των παιδιών. Μέσα και από τις βιωματικές ασκήσεις, στις οποίες συμμετείχαν οι γονείς, τα εξειδικευμένα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης έδωσαν απαντήσεις στις αγωνίες των γονέων, αναλύοντας ταυτόχρονα τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς στις σχέσεις τους με τα παιδιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού που καλείται να λειτουργήσει σε ένα συγκεκριμένο και εν πολλοίς απαιτητικό καθημερινό πρόγραμμα εκπαίδευσης. 

omada goneon dekemvrios

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του βιωματικού σεμιναρίου για νηπιαγωγούς

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του βιωματικού σεμιναρίου για νηπιαγωγούς, το οποίο διοργάνωσε το Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα» σε συνεργασία με τη σχολική σύμβουλο προσχολικής αγωγής της Α΄Βάθμιας Εκπαίδευσης κα. Αρετή Μποταΐτη.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν 23 εκπαιδευτικοί από νηπιαγωγεία της Νεάπολης και των Συκεών του δήμου Νεάπολης-Συκεών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στο υλικό πρόληψης και προαγωγής της υγείας «Ο Κήπος με τις 11 γάτες». Μετά την ολοκλήρωσή του θα ακολουθήσει η εφαρμογή του προγράμματος πρόληψης στα σχολεία από τους εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.

Οι αξιολογήσεις των νηπιαγωγών ήταν ιδιαίτερα θετικές και η ικανοποίησή τους από το σεμινάριο και την εκπαίδευσή τους στο υλικό πολύ μεγάλη. Η ομάδα των εκπαιδευμένων νηπιαγωγών ανανέωσε το ραντεβού της για τον Γενάρη, όπου θα ακολουθήσει ένα επιπλέον εργαστήριο εκπαίδευσης με θέμα την αυτοεκτίμηση.

Τα τελευταία χρόνια οι έρευνες επισημαίνουν όλο και περισσότερο το γεγονός ότι όσο πιο νωρίς ξεκινά η πρόληψη, τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι. Με έμφαση σ’ αυτή τη φιλοσοφία η «ΠΥΞΙΔΑ» εδώ και 12 χρόνια εκπαιδεύει συνεχώς νηπιαγωγούς, παιδαγωγούς και γονείς σε θέματα που άπτονται της ψυχικής υγείας των παιδιών της προσχολικής ηλικίας και στοχεύουν στην ενίσχυση και στην υποστήριξη όλων.

«Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΙΣ 11 ΓΑΤΕΣ»

«Ο Κήπος με τις 11 γάτες» (εκδ. Σχήμα & Χρώμα, ΚΕ.Θ.Ε.Α.) είναι ένα υλικό πρόληψης και αγωγής υγείας, στο οποίο εκπαιδεύονται οι νηπιαγωγοί και στη συνέχεια εφαρμόζουν προγράμματα αγωγής υγείας στην τάξη τους. Ένα υλικό που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να συμμετάσχουν συναισθηματικά και συγκινησιακά, να ταυτιστούν με τους ήρωες-γάτες και να επιλέξουν λύσεις και συμπεριφορές.

Μέσα από 12 ιστορίες, όπου πρωταγωνιστούν 14 γάτες, γίνεται προσπάθεια να αναδειχθεί το «καλό» απέναντι στο «κακό» και να βοηθηθούν τα παιδιά να μην επιλέξουν ούτε «μαγικές λύσεις» της πλαστής αισιοδοξίας, ούτε να οδηγηθούν στις επιλογές της φυγής και της επιθετικότητας. Τα θέματα που επεξεργάζονται οι ιστορίες είναι: η περιέργεια, η ικανοποίηση και η χαρά, ο φόβος, η έπαρση, τα συναισθήματα εγκατάλειψης και κοινωνικού αποκλεισμού, η πίεση της ομάδας, η αλληλεγγύη, η απερίσκεπτη βιασύνη, η γοητεία του καινούριου και η αυταπάτη.

Για την επεξεργασία αυτών των θεματικών μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνική της δραματοποίησης, όπου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν πιο ενεργά ή είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν και άλλες τεχνικές, όπως η αφήγηση, η ζωγραφική, κ.λπ.

Σ’ αυτό το σεμινάριο, μαζί με τους συντονιστές και τους συμμετέχοντες νηπιαγωγούς, πρωταγωνίστησαν ο Μουσούδης, ο Παντοφλίνος, ο Κιτρινιάρης, ο Χιονάτος, ο Τίγρης, η Μαργαριταρένια, η Βούλα, η Λευκή, ο Γέρο- Νέρωνας, η Πορτοκαλιά, ο Νώε ο Μέγας, ο Μουσούδης, ο Σιάμ, ο Γιατρός Γάτος και η Χαλιμά.

 

gates 1 gates 2 gates 3 gates 4