2310.202015 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Χάρτης
Εκδήλωση του Κέντρου Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ» στο 2ο ΓΕΛ Συκεών για τον Σχολικό Εκφοβισμό
Την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, το 2ο ΓΕΛ Συκεών έδωσε τη δική του παρουσία, με την ολοκλήρωση και αξιολόγηση του προγράμματος παρέμβασης στους μαθητές της Β Λυκείου.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το διάστημα Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2020, πραγματοποιήθηκε δίωρη παρέμβαση σε όλους τους μαθητές των πέντε τμημάτων της Β΄ Λυκείου, με θέμα «Ο θυμός στην εφηβεία: Αναγνώριση και διαχείριση».
Στο πλαίσιο της παρέμβασης αυτής τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από βιωματικές διαδικασίες να έρθουν σε επαφή με το θυμό τους, να μοιραστούν εμπειρίες με τους συμμαθητές τους και να επεξεργαστούν εναλλακτικούς τρόπους ρύθμισης και διαχείρισης του θυμού σε καταστάσεις έντονης σύγκρουσης.
Στα ερωτηματολόγια αυτοαξιολόγησης οι μαθητές δηλώνουν ότι όντως έμαθαν να διαχειρίζονται καλύτερα το θυμό τους, να ελέγχουν τις παρορμητικές αντιδράσεις τους και να ασκούν σημαντικές δεξιότητες όπως ο αυτοέλεγχος.
Ιδιαίτερη εντύπωση τούς έκανε η δραστηριότητα ζωγραφικής αποτύπωσης του θυμού με τη μορφή φωτιάς και οι σχετικές ερμηνείες που δόθηκαν. Ειδική, δε, μνεία κάνουν τα παιδιά στο ότι μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών έμαθαν σημαντικές πληροφορίες για τους συμμαθητές τους, ποια είναι τα τρωτά τους σημεία όσον αφορά στο θυμό τους και πώς θα μπορούσαν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους.
Σε ποσοστό πάνω από 40% οι μαθητές δηλώνουν ότι είχαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό την ευκαιρία να επαναδιαπραγματευτούν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με τη διαχείριση του συναισθήματος του θυμού.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «ΠΥΞΙΔΑ», με την υποστήριξη της Διεύθυνσης τους σχολείου και την παρουσία εκπαιδευτικών στα τμήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της παρέμβασης. Σημειωτέον ότι προηγήθηκε σχετική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλου του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών.