Το έργο «Παραγωγή υλικού ευαισθητοποίησης και διενέργεια ενημερωτικής
καμπάνιας σε θέματα πρόληψης της χρήσης ναρκωτικών» εντάσσεται
στο Σχέδιο «Βορειοδυτική Συνεργα- σία» Ολοκληρωμένο Σχέδιο
Αστικής Ανάπτυξης στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο
των μέτρων 3.8 & 3.9, ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.
Το Σχέδιο συντονίζει η Αναπτυξιακή Εταιρία Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης
(
ΑΝΑΕ), στο
εταιρικό σχήμα της οποίας συμμετέχουν οι 11 ΟΤΑ μέτοχοι της
Αναπτυξιακής Εταιρίας, ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος,
το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο
Θεσσαλονίκης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης,
η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΕΔ, το
Κέντρο «Εργάνη», η «Άρσις», το ΔΙ.ΑΝ.Α., το Μακεδονικό Ινστιτούτο
Εργασίας του ΕΚΘ, η «Οικοκοινωνία», και το Κέντρο Πρόληψης
της Εξάρτησης από τα Ναρκωτικά και Προαγωγής της Υγείας ΠΥΞΙΔΑ
Στο πλαίσιο του έργου αυτού διοργανώσαμε καμπάνια ευαισθητο-
ποίησης, με τίτλο «
Ας μιλήσουμε επί της ουσίας»,
δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση και ευαισθη- τοποίηση
των αιρετών εκπροσώπων και των στελεχών που απασχολούνται
σε κοινωνικές υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διότι πρόκειται
για αυτούς που σχεδιάζουν πολιτικές για νέους σε τοπικό επίπεδο.
Έτσι, διοργανώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο (2005) μια μεγάλη
ημερίδα, όπου κινητοποιήσαμε περίπου 1.800
εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των δήμων, που συμμετέχουν
στο έργο μας, καθώς και άλλων τοπικών αρχών, επαγγελματικών
οργανώσεων και οικονομικών κύκλων της περιοχής ευθύνης της
δράσης.
Ακόμη, για την ενημέρωση των στελεχών των κοινωνικών υπηρεσιών
της περιοχής (στελέχη υγείας, παιδείας και αθλητισμού), αυτούς
που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τις οικογένειες και μπορούν
να προάγουν τα θέματα πρόληψης και υγείας διοργανώθηκε μια
άλλη μεγάλη
ημερίδα, η οποία εξελίχθηκε πολυήμερο
σεμινάριο, με επισκέψεις στην ΙΘΑΚΗ, κ.ά., κινητοποιώντας
περίπου 60 στελέχη κοινωνικών υπηρεσιών της Τ.Α.
Στο διάστημα 15 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε μεγάλη
διαφη- μιστική καμπάνια με την εκπομπή
ραδιοφωνικού
και τηλεοπτικού σποτ στα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Θεσσαλονίκης
και όλης της Ελλάδας, με χιλιάδες ακροατών και τηλεθεατών.
Αυτοί είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ένα μήνυμα το οποίο καταρρίπτει
τους μύθους και τα στερεότυπα που επικρατούν σχετικά με το
πρόβλημα της χρήσης ναρκωτικών συμβάλλοντας στην άρση του
κοινωνικού αποκλεισμού των άνεργων πρώην χρηστών ή των ατόμων
που είναι σε διαδικασία απεξάρτησης.
Ανάλογο ρόλο είχαν η
έκδοση ενός εντύπου
σε 20.000 αντίτυπα και ενός
μπλοκ σημειώσεων
σε 1.000, και οι
καταχωρήσεις μας σε τοπικά περιοδικά,
καθώς και η αποστολή περίπου 50
δελτίων Τύπου
για τις δράσεις μας στα ΜΜΕ, που προκάλεσαν πολλαπλάσιες δημοσιεύσεις.
Στον ίδιο άξονα κινείται και το περιεχόμενο του κόμβου μας
στο
Ίντερνετ (www.pyxida.org.gr), αλλά και
το
δεκαπενθήμερο newsletter, με περίπου 2.000
αποδέκτες, τα οποία χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες προσεγγίζουν
και τους νέους προκειμένου να τους ευαισθητοποιήσουν για την
αξία της πρόληψης της χρήσης των ουσιών και την προαγωγή της
υγείας.
Τέλος, ένα εξαιρετικό εργαλείο για τους επαγγελματίες του
χώρου αποτελεί και ο
Οδηγός Ψυχοκοινωνικών Υπηρεσιών
Νομού Θεσσαλονίκης, τον οποίο εκδώσαμε σε 3.000 αντίτυπα.
Για τις πολύ καλές επιδόσεις μας στο έργο αυτό το Περιφερειακό
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Κεντρικής Μακεδονίας μας επέλεξε
ως «
βέλτιστη πρακτική». Έτσι, στην τριμηνιαία
ενημερωτική έκδοση «ΠΕΠοιθήσεις» στο τεύχος 9, Ιούλιος 2006,
παρουσίασε τις δράσεις μας, στη στήλη «Βέλτιστες πρακτικές».