► Με πρωταγωνιστές τους μαθητές και τις μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων εξελίσσεται η δράση της «Πυξίδας» στα σχολεία της περιοχής ευθύνης της
Από τη μια σχολική μονάδα στην άλλη μεταφέρεται το ηχηρό μήνυμα του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» για ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ, με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Μπορεί μεν η 6η Μαρτίου να έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Bullying), αλλά, όπως υποστηρίζουν τα επιστημονικά στελέχη της «Πυξίδας», μια ημέρα μόνο δεν φτάνει… Κάθε μέρα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από κάθε μορφή βίας, κάθε μέρα είναι πιο όμορφη χωρίς βία και χωρίς εκφοβισμό!
Στο πλαίσιο αυτό, η «Πυξίδα», και την τρέχουσα σχολική χρονιά, υλοποιεί με συνέπεια ένα σχολικό πρόγραμμα πρόληψης της βίας στην εφηβεία, στο οποίο συμμετέχουν 23 Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής ευθύνης της (δήμοι Νεάπολης-Συκεών, Λαγκαδά και Βόλβης), στα οποία μεταφέρεται το μήνυμα «Μην το ανέχεσαι. Διώξε τη βία από το σχολείο σου!».
Έτσι, μετά το Γυμνάσιο Αρέθουσας, του οποίου μαθητές και μαθήτριες επισκέφθηκαν τα γραφεία της «Πυξίδας», αλλά και το 1ο Γυμνάσιο Πεύκων, όπου αναπτύχθηκε συγκεκριμένη δράση, προχθές, Τρίτη 5 Μαρτίου 2024, ήταν η σειρά του 2ου Γυμνασίου Νεάπολης για την υλοποίηση της παρέμβασης πρόληψης στους μαθητές και τις μαθήτριες της σχολικής κοινότητας.
Στη δράση πρωταγωνιστές ήταν τα μέλη του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου και οι πρόεδροι των 5μελών που συμμετέχουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο πρόγραμμα πρόληψης «ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ», το οποίο υλοποιείται στα σχολεία με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Οι εκπρόσωποι των μαθητών και μαθητριών, στις συναντήσεις που προηγήθηκαν, είχαν την ευκαιρία να σκεφτούν γύρω από το θέμα της πρόληψης της βίας και της ενίσχυσης της ασφάλειας και του θετικού κλίματος στο σχολείο.
Οι εκπρόσωποι των μαθητών στα Συμβούλια ανέλαβαν δράση και με τη στήριξη των εκπαιδευτικών τους μετέφεραν το μήνυμα στα τμήματα της Α΄ και της Β΄ τάξης του σχολείου, συντονίζοντας δύο από τις βιωματικές δραστηριότητες που είχαν δοκιμάσει στο πλαίσιο του προγράμματος. Η ανταπόκριση των υπολοίπων μαθητών και μαθητριών του σχολείου σε άλλα τμήματα υπήρξε θετικότερη, σε άλλα πιο ήπια και σε άλλα ενθουσιώδης. Οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες αναρωτήθηκαν για αυτά που τους κάνουν να νιώθουν ασφάλεια στο σχολείο, αλλά και ανασφάλεια, και προσπάθησαν να δουν και να αναγνωρίσουν τις καλές πλευρές των συμμαθητών και συμμαθητριών τους, κατανοώντας ότι το αντίδοτο στη βία είναι και η αναζήτηση του καλού!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ