♦ Οι δράσεις του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» συνεχίζονται… ♦ Συνεργαζόμαστε με τα σχολεία του δήμου Λαγκαδά
Πρώτη στάση «Γυμνάσιο» και ΓΕΛ Λαγκαδικίων, όπου τα 15μελή Μαθητικά Συμβούλια επικεντρώθηκαν (19.1.2024) στο θέμα της ασφάλειας και στις συνθήκες εκείνες που την καλλιεργούν, και αναζήτησαν τη δική του συμβολή ως εκπρόσωποι των μαθητών σε αυτή την προσπάθεια για ένα ασφαλές σχολείο.
Δεύτερη στάση στο ΓΕΛ Ασσήρου, όπου πραγματοποιήθηκαν (1.2.2024 & 19.3.2024), συναντήσεις με το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και τους προέδρους των τμημάτων, στις οποίες στρέψαμε την προσοχή μας αρχικά στα θέματα ασφάλειας και πρόληψης της βίας και το ρόλο των εκπροσώπων της μαθητικής κοινότητας, και στη συνέχεια στο πώς οι εκπρόσωποι των μαθητών θα γίνουν μια θετική δύναμη για ένα ασφαλές σχολείο και θα μεταφέρουν το μήνυμα στα τμήματά τους.
Αμέσως μετά ακολούθησε παρέμβαση πρόληψης στα τμήματα του σχολείου, με τους εκπροσώπους της μαθητικής κοινότητας σε πρωταγωνιστικό ρόλο να προτρέπουν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους να δουν και να αναγνωρίσουν την καλή πλευρά άλλων συμμαθητών και συμμαθητριών τους.
Τρίτη στάση στο 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, όπου (20.2.2024) η δεύτερη συνάντηση με το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και τους προέδρους των 5μελών Συμβουλίων των τάξεων. Η προσοχή στράφηκε στον εκφοβισμό και στους πρωταγωνιστές τους, με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να διερευνούν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις συμπεριφορές των θυμάτων, των δραστών, των παρατηρητών κι αναζήτησαν τρόπους παρέμβασης
Τέταρτη στάση στο 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά (Κολχικό), όπου στις 8.3.2024 είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο και τους προέδρους των 5μελών Συμβουλίων και να συνομιλήσουμε μαζί τους για την πρόληψη της βίας στο σχολείο και το δικό τους ρόλο για ένα ασφαλές σχολείο.
Πέμπτη στάση στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά, όπου πραγματοποιήθηκε (12.3.2024) μια πρώτη συνάντηση με το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο, στην οποία διερευνήθηκε το θέμα της ασφάλειας στο σχολείο, οι συνθήκες και οι συμπεριφορές εκείνες που καλλιεργούν ασφάλεια κι εκείνες που προκαλούν ανασφάλεια. Αναδείχθηκαν θέματα που αφορούν τους χώρους, αλλά κυρίως θέματα που αφορούν τις σχέσεις μεταξύ μαθητών, αλλά και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Στόχος της παρέμβασης ήταν η δέσμευση όλων σε μια συνειδητή προσπάθεια ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ανάλογο ενδιαφέρον υπήρξε και από το Σύλλογο Γονέων του σχολείου που έσπευσε να συνομιλήσει με τα επιστημονικά στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» προκειμένου να διοργανωθεί εκδήλωση ευαισθητοποίησης για τους γονείς.
Οι προαναφερόμενες παρεμβάσεις υλοποιούνται με την έγκριση και την υποστήριξη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο ενός σχολικού προγράμματος πρόληψης που στόχο έχει να θωρακίσει τα σχολεία απέναντι στη βία και να καλλιεργήσει ένα θετικό κι ασφαλές κλίμα στο σχολείο.
Οι Διευθύνσεις και οι Σύμβουλοι σχολικής ζωής των σχολείων στήριξαν με θέρμη την προσπάθεια παροτρύνοντας τους Μαθητικούς Συμβούλους για μια συνειδητή προσπάθεια αντιμετώπισης της βίας κι ενίσχυση της ασφάλειας και του θετικού κλίματος στο σχολείο.
«Εμείς στην πρόληψη επιμένουμε! Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα! ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΧΟΛΕΙΟ χρειάζεται η συνδρομή όλων, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, κοινωνικών υπηρεσιών και τοπικών κοινωνιών», αναφέρουν σε μήνυμά τους τα επιστημονικά στελέχη Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα».