phone2310.202015     mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.mapΧάρτης

►Βιωματικές δραστηριότητες στο 4ο Δημ. Σχολείο Συκεών από την «Πυξίδα»
 
 
 
«Μπορούμε να μιλάμε για όλα τα συναισθήματα, αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι που μας ακούνε με ενδιαφέρον!»…
 
…ήταν το μήνυμα που μετέφεραν στα παιδιά τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα», σε μια σύντομη παρέμβαση πρόληψης που οργανώθηκε μετά από σχετικό αίτημα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Συκεών (31.5.2022).
 
Οι μικροί μαθητές και οι μαθήτριες με χαρά συμμετείχαν σε μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων που τους έδωσαν την ευκαιρία να μιλήσουν για ευχάριστα, αλλά και δύσκολα συναισθήματα και εμπειρίες, και να αντιληφθούν την αξία του μοιράσματος.
 
«Τα παιδιά χρειάζεται να καταλάβουν πως δεν υπάρχουν αρνητικά και θετικά συναισθήματα! Όλα έχουν την αξία τους και τη θέση τους στην καρδιά μας! Γι’ αυτό και χρειάζεται να τα φροντίζουμε, δηλ. να τα αναγνωρίζουμε, να τα μοιραζόμαστε με ανθρώπους που εμπιστευόμαστε και να μπορούμε να βρίσκουμε τον κατάλληλο κάθε φορά τρόπο», αναφέρουν σε μήνυμά τους τα επιστημονικά στελέχη της «Πυξίδας».
 
► Ειδική εκδήλωση για γονείς και εκπαιδευτικούς από την «Πυξίδα» για το διαδίκτυο
 
 
 
«ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΠΑΙΔΙΑ και ΕΦΗΒΟΙ: Τί χρειάζεται να ξέρουμε ως ενήλικες για την ασφάλειά τους», ήταν το θέμα που αναπτύχθηκε στη διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση για γονείς κι εκπαιδευτικούς που διοργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα» (19.5.2022).
 
Οι 55 συμμετέχοντες και συμμετέχουσες, γονείς κι εκπαιδευτικοί, ενημερώθηκαν για τα εξής θέματα:
• Ασφάλεια στο διαδίκτυο, όσον αφορά το ψηφιακό αποτύπωμα κι άλλους κινδύνους
• Διαδικτυακός εκφοβισμός
• Κατάχρηση και εθισμός στο διαδίκτυο
• Ο ρόλος των ενηλίκων και η δική τους σχέση με το διαδίκτυο
• Η σχέση και η επικοινωνία με τα παιδιά, η οριοθέτηση τους.
 
Στην εκδήλωση παρουσιάσθηκαν δεδομένα από πρόσφατες πανελλαδικές έρευνες του ΕΠΙΨΥ διαδίκτυο (www.epipsi.gr) και άλλων φορέων, σε σχέση με την κατάχρηση, το στοιχηματισμό και τον εκφοβισμό στο διαδίκτυο. Όσον αφορά το ρόλο των ενηλίκων τονίσθηκε ιδιαίτερα η αναγκαιότητα δικής τους καλής ενημέρωσης σε θέματα διαδικτύου και ασφάλειας, η καλή εκπαίδευση των παιδιών πριν την αγορά κινητού και της πρόσβασης τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η εποπτεία της σχέσης του παιδιού με το διαδίκτυο και η παροχή ενός προτύπου ενήλικα που αξιοποιεί το διαδίκτυο και προφυλάσσεται από την κατάχρηση και τους κινδύνους του (βλ. επισυναπτόμενα να αρχεία).
 
Εισηγήτριες των θεμάτων ήταν οι:
- Μαρία Κυριακίδου, Ψυχολόγος, Αν. Επιστημονική Υπεύθυνη Κ.Π. «Πυξίδα»
- Αθανασία Τυχάλα, Πληροφορικός, MSc Δίκαιο και Πληροφορική, Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων (DPO) Κ.Π. «Πυξίδα»
 
Οι γονείς κι οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να συζητήσουν σχετικά θέματα μπορούν να επικοινωνήσουν με την «Πυξίδα» (2310.202015, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).
 
 
"Τι θα βοηθήσει το παιδί μας να έχει μια ασφαλή σχέση με το διαδίκτυο…" - Άρθρο της Μαρίας Κυριακίδου, ψυχολόγος-αν. Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
 

"Σχετικά με το ψηφιακό αποτύπωμα" - Άρθρο της Αθανασίας Τυχάλα, Σύμβουλος Πληροφορικής/Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων (DPΟ) ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 
 

♦Ειδική εκδήλωση-δράση του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» σε σχολεία για γονείς με παιδιά σε σχολική ηλικία♦

 

Με μια απογευματινή «δια ζώσης» συνάντηση έκλεισε ο κύκλος των εκδηλώσεων ευαισθητοποίησης για γονείς με παιδιά στη σχολική ηλικία που διοργανώθηκαν από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Συκεών και ένα Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Παύλου.

 

Μετά την επεξεργασία των θεματικών «Θέματα οριοθέτησης», «Επικοινωνία» και «Η οθόνη στη ζωή των παιδιών», σειρά είχε το ζήτημα της αυτοεκτίμησης και ο ρόλος των σημαντικών ενηλίκων, γονέων και εκπαιδευτικών, ως προς την ενίσχυσή της.

 

Κατά τη διάρκεια της βιωματικής συνάντησης (24.5.2022), οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανακαλέσουν και να επεξεργαστούν προσωπικές τους εμπειρίες και να αναγνωρίσουν τον τρόπο που αυτές εμπλέκονται στις καθημερινές πρακτικές διαπαιδαγώγησης των παιδιών.

 

Διαχωρίστηκε με σαφήνεια η έννοια της ικανότητας/δεξιότητας από την έννοια της αυτοαξίας και αναλύθηκαν οι στρατηγικές επικοινωνίας που συνδράμουν στη δόμηση μιας ισχυρής προσωπικότητας, η οποία εδράζεται στην αίσθηση της ανεπιφύλακτης αποδοχής και αγάπης, που άλλωστε συνιστούν και τις θεμέλιους λίθους στον «οίκο του εαυτού».

 

Τον «οίκο του εαυτού» κλήθηκαν, λοιπόν, να κατασκευάσουν με απλά «οικοδομικά υλικά», όπως αποδοχή, αναγνώριση και έκφρασης αγάπης, γονείς και εκπαιδευτικοί, με στόχο να «συγκατασκευάσουν» εσωτερικά την έννοια αλλά και τις ψυχολογικές παραμέτρους της αυτοεκτίμησης. Η βιωματική διαδικασία ολοκληρώθηκε, σε κλίμα συγκίνησης, με προσωπικές καταθέσεις των συμμετεχόντων ανανεώνοντας το ραντεβού με το Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα» για την επόμενη σχολική χρονιά.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ