phone2310.202015     mailΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.mapΧάρτης

     «Οριοθέτηση, Ασφάλεια και ψυχική υγεία: Οι τρεις πυλώνες της αγωγής των παιδιών στη σύγχρονη εποχή» ήταν το θέμα που οι γονείς των παιδιών της Α΄ και Β΄ Δημοτικού Σχολείου του δήμου Νεάπολης-Συκεών είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σε μια επιμορφωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο τους (Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024).

     Η οριοθέτηση σε σωματικό, ψυχικό και συναισθηματικό επίπεδο συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία «ασφαλών και βιώσιμων κόσμων», οι οποίοι κατ’ επέκταση προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν στο έπακρο το δυναμικό τους συνδράμοντας τόσο στην προσωπική όσο και στη συλλογική ευημερία. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην αξία της ηθικής ανάπτυξης και των τρόπων που αυτή επιτελείται μέσα από την καθημερινή διαπαιδαγώγηση. 

     Οι γονείς επεξεργάστηκαν τα ζητήματα αυτά σε μικρές ομάδες και υπό την καθοδήγηση της κ. Χρυσάνθης Κολύβα, ψυχολόγου, στελέχους του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα», ενημερώθηκαν για τα επιστημονικά δεδομένα και έλαβαν απαντήσεις για τις απορίες τους.

 

 

 

 

♦ Σεμινάρια από την «Πυξίδα» για την ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

 

     Με μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε ο κύκλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το Κέντρο Πρόληψης «Πυξίδα» πάνω στο θέμα της πρόληψης του τσιγάρου και του αλκοόλ στην εφηβεία.

     Στις διαδικτυακές συναντήσεις συμμετείχαν 64 εκπαιδευτικοί από 18 Γυμνάσια και Λύκεια, γεγονός που τονίζει το ενδιαφέρον τους πάνω στο ευαίσθητο αυτό θέμα, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει και την ανάγκη διαρκούς ενημέρωσης, στοιχεία ενίσχυσαν τη δυνατότητα για μοίρασμα και ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των επιστημονικών στελεχών της «Πυξίδας» και των εκπαιδευτικών σχετικά με τις δύσκολες περιπτώσεις και τη διαχείρισή τους.

     Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκαν διαδικτυακά δύο σεμινάρια με στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με θέματα εφηβείας και τις προκλήσεις αυτής της περιόδου, και ιδιαίτερα για τη χρήση του τσιγάρου και του αλκοόλ, με εισηγήτριες του σεμιναρίου τα επιστημονικά στελέχη του Κέντρου Πρόληψης «Πυξίδα» Γαβριέλα Τερζοπούλου, κοινωνική-κλινική ψυχολόγο, και Κική Φυλακτού, κοινωνική ανθρωπολόγο.  

     Λόγω της μεγάλης συμμετοχής πραγματοποιήθηκαν δύο κύκλοι επιμόρφωσης κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2024 με τρεις συναντήσεις το κάθε σεμινάριο. Σε αυτά συμμετείχαν το 1ο ΓΕΛ Συκεών, το 1ο ΕΠΑΛ Συκεών, το 3ο Γυμνάσιο Συκεών, το 1ο Γυμνάσιο Πεύκων, το 2ο ΓΕΛ Νεάπολης, το 1ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, τα 1ο, 2ο, 4ο και 5ο Γυμνάσια Νεάπολης, το Γυμνάσιο Ξυλούπολης, το Γυμνάσιο Σοχού, το Γυμνάσιο Ρεντίνας, το Γυμνάσιο Αγ. Γεωργίου, το Γυμνάσιο Εγνατίας και τα 1ο,  2ο και 4ο  Γυμνάσια Λαγκαδά.

     Όπως επισημαίνουν τα επιστημονικά στελέχη της «Πυξίδας», η εφηβική ηλικία περιγράφεται ως η κατεξοχήν ηλικία πειραματισμού, τάσης για παραβίαση ορίων και διαμόρφωσης ταυτότητας. Η επιρρέπεια των εφήβων στις επικίνδυνες συμπεριφορές, σε συνδυασμό με τον εγωκεντρισμό και την αίσθηση του «άτρωτου» που τους διακατέχει, τους κάνει συχνά ευάλωτους και προβάλλει την αναγκαιότητα υλοποίησης παρεμβάσεων και στη σχολική κοινότητα με την υποστήριξη και καθοδήγηση των σημαντικών ενηλίκων, των εκπαιδευτικών.  

     Σε αυτό το πλαίσιο η «Πυξίδα» πραγματοποιεί παρεμβάσεις και επιμορφώσεις ανάλογου περιεχομένου ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος των εκπαιδευτικών και να υποστηριχθούν οι μαθητές στο σχολικό περιβάλλον, με τις θεματικές ενότητες του σεμιναρίου να περιλαμβάνουν:

  • Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της εφηβείας,
  • Παράγοντες κινδύνου και προστασίας κατά την εφηβική ηλικία,
  • Το σχολικό περιβάλλον ως παράγοντας πρωτογενούς πρόληψης της χρήσης ουσιών,
  • Χαρακτηριστικά του αλκοόλ. Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες της χρήσης και κατάχρησης,
  • Ενδοπροσωπικές δεξιότητες: Αυτοέλεγχος, αυτοοριοθέτηση, επίλυση συγκρούσεων, διαχείριση συναισθημάτων,
  • Διαπροσωπικές δεξιότητες: Αντίσταση στην πίεση συνομηλίκων,
  • Στρατηγικές διαχείρισης της δυναμικής/ομάδας της τάξης,
  • Η πολιτική του σχολείου: Πλαίσιο προστασίας των μαθητών στις σχολικές εκδρομές.

 

♦ Διοργανώθηκε Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα την επικοινωνία γονέων και παιδιών

 

     Βιωματικό Εργαστήριο με τίτλο «Θέματα Επικοινωνίας στην καθημερινή ζωή» διοργάνωσε το 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Νεάπολης) Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας «Πυξίδα» (26.3.2024).

     Το εργαστήριο εστίασε κυρίως στη σχέση και την καλή επικοινωνία γονιών και παιδιών που διάγουν την εφηβεία, αλλά επεκτάθηκε και στην ευρύτερη διαπροσωπική επικοινωνία των ανθρώπων και στη λειτουργικότητά της. Μέσα από μια αρχική εισήγηση που πραγματοποίησε η κα. Χρυσάνθη Κολύβα, κλινική ψυχολόγος στην «Πυξίδα», ερευνήθηκαν και συζητήθηκαν με καθηγητές και εκπαιδευόμενους οι διαστάσεις, οι παράμετροι καθώς και τα συστατικά της επικοινωνίας, αναδείχθηκαν τα εμπόδια αλλά και τα σημεία διευκόλυνσης, οι στρατηγικές και τα εργαλεία προς μια αποτελεσματική και λειτουργική επικοινωνία.

     Ακολούθησε εργασία σε ομάδες και βιωματική επεξεργασία καθημερινών επικοινωνιακών καταστάσεων μέσα από παιχνίδι ρόλων με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους.

     Με ανακοίνωση-ανάρτησή του, το 1ο ΣΔΕ ευχαριστεί «θερμά την ‘‘Πυξίδα’’ για τη συνεργασία και την πάντα πολύτιμη συμβολή της, ώστε να συσχετιζόμαστε καθημερινά καλύτερα και αποδοτικότερα, καθώς και την κα. Κολύβα για την υλοποίηση του εργαστηρίου».

 

► Το 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, το οποίο λειτουργεί στο  1ο & 3ο Γυμνάσιο Νεάπολης του δήμου Νεάπολης-Συκεών (περιοχή Στρεμπενιώτη), μετρά 23 χρόνια στην εκπαιδευτική διαδικασία της δια βίου μάθησης και απευθύνεται αποκλειστικά σε ενήλικες που δεν έχουν τελειώσει το Γυμνάσιο. Μέσα από μία πλήρη εκπαιδευτική διαδικασία δύο ολοκληρωμένων διδακτικών κύκλων, στους οποίους εφαρμόζονται σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας με μαθήματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ενήλικων μαθητών και μαθητριών (απόκτηση βασικών γνώσεων, χρήση νέων τεχνολογιών, εκμάθηση ξένης γλώσσας, θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων), όσοι αποφοιτούν λαμβάνουν τίτλο ισότιμο με απολυτήριο Γυμνασίου σε μόλις δύο χρόνια. Η διδασκαλία και οι δραστηριότητες του ΣΔΕ ακολουθούν απογευματινό ωράριο προκειμένου να διευκολύνονται όσοι εργάζονται το πρωί να παρακολουθούν τα μαθήματά του. 

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ